lørdag 1. desember 2012

Adventstid.

Jeg sitter her og pakker kalendergaver... Litt forsinket, men det gjør ikke noe for jentungen er ikke hjemme før i morgen. Det er veldig lenge siden jeg første gangen lagde pakkekalender til henne. Den gangen var hun nesten halvannet år, og pakkene var sånt som kosehunden "Kluto", små rosinpakker, biter av kokesjokolade og sånt.

Nå er det blitt hakket mer komplisert, men hun setter fremdeles pris på kosedyr. Gjennom årene har jeg begynt å pakke inn ting hun trenger også, som for eksempel strømpebukser, ulltøy, diverse kroppspleieprodukter osv. Det settes pris på. Jeg tenker på å pakke inn gavekort på f.eks besøk på Peppes, kafe-besøk e.l. Jeg har noen igjen, så det blir kanskje det.

Advent dreier seg om mer enn kalendere, lys og julestjerne i vinduet, men hva vi vil fylle den med er, etter min mening, helt opp til enhver. Det jeg synes er viktig er gleden over å forberede til jul. Det er hyggelig å gjøre, og jeg er veldig glad i julen. I år tror jeg ikke jeg kommer til å gjøre så mye ut av det, kanskje jeg lager noen kaker, og litt julepålegg. Jeg har ny jobb, er student ved siden av, og jeg tror jeg skal fylle ventetiden frem til jul med ting jeg ikke har rukket å gjøre så mye av før nå når eksamen omtrent er over (siste før jul er til tirsdag). Jeg trenger å få husarbeidet ajour, jeg vil gjerne ha noen hyggelige kvelder med venner, og jeg har ikke lyst til å bli stresset.

Jeg vil gjerne ønske alle mine venner og bekjente en hyggelig adventstid, fyllt med hva dere enn synes er hyggelig å oppleve.

-fix.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar