tirsdag 18. august 2015

Teletull med damp ut av ørene!

(Foto: Djuice.no)
Jeg irriterer livet av meg pga et teleselskap. De er store og mektige, og gjør som de vil.
 
Det startet med at de ikke ville matche prisen et annet selskap ga meg på mobilabonnement, så jeg sa opp abonnementet. Da jeg fornøyd og glad puttet nytt simkort i mobilen, fikk jeg beskjed om å taste pinkode. Og deretter enda en kode. Ikke noe problem, tenkte jeg. Her er det flere koder å prøve. Etter å ha prøvd de sifrene jeg fant i brevet med simkortet, uten hell, ringte jeg mitt nye selskap og spurte hva dette var. Det viser seg at det gamle selskapet har satt en sperre på telefonen!! Jeg ble litt satt ut da.
 
Telefonenen min kjøpte jeg i 2012 gjennom dette store selskapet, og abonnementet ble låst i et år etterpå. Da har vi 2013. Men det er jo to år siden! Jeg ringte det gamle selskapet for å få åpningskode, og etter mye om og men fikk jeg koden. Den virket selvfølgelig ikke. Det bare er sånn.
 
Dagen etter ringte jeg tilbake til kundeservice (og ja, jeg er fremdeles kunde der for bredbånd og IP-telefoni), og da kunne de plutselig ikke hjelpe meg (!!). Kundepersonen la faktisk på da jeg forklarte med min strengeste lærerstemme at jeg begynte å bli frustrert. Jeg ble sittende et par sekunder og se på telefonen for liksom å være sikker på at dette skjedde før jeg eksploderte. Jeg er rimelig sikker på at det røk ut av ørene mine.
 
Etter å ha putret fra meg en stund ringte jeg igjen. Ny kundeperson. Han kunne heller ikke hjelpe meg, og jeg ba derfor om å få snakke med en sjef. Sjefen var mye bedre å snakke med, men hun måtte sende saken videre.
 
Nå har jeg omsider fått svar. Det tok hele tre dager - med helgen i mellom! Telefonen må sendes inn til det store selskapet som har låst telefonen min. Min telefon, som jeg har betalt fullt og helt! Jeg måtte passe på å ta backup av telefonen, for alt ville bli slettet. Men jeg skal få slippe å betale portoen, da.
 
Det som er sikkert er at jeg ikke får ringt, sendt meldinger eller logge meg på nett med telefonen min i nærmeste fremtid. Jeg vurderer å slikke meg sexy rundt munnen nå!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar