lørdag 13. august 2016

Tilbake til ungdommen?

(Bilde: https://bestumstrykerne.wordpress.com)
Jeg ble sittende å høre på YouTube i dag. Gamle sanger, som var moderne sommeren for over 30 år siden... Noen av dere andre som husker disse: Ooa Hela Natten (https://youtu.be/ZWByXDB0IKw) eller denne: Sommartider (https://youtu.be/beFPoiNn0Bs)? Jeg kjente igjen følelsen av å være tenåring med det samme, og husket lukten av solkrem og varm sommer.

Sommeren var nok ikke særlig varmere den gangen enn den er nå, men man husker jo best solskinnsdagene. Og jeg husker jeg lurte på hva fremtiden ville bringe. Jeg var jo i ferd med å velge framtid, og jeg trodde jeg kunne få til alt.

Nå ser jeg andre som er så unge som jeg var da, og lurer på om de føler det på samme måte. Jeg har tenkt at følelser er jammen noe som ikke forandrer seg veldig mye. I hvert fall ikke for min del. Jeg kjenner det på mange måter som om jeg er 16 igjen noen ganger - men det er mulig at jeg har utviklet begynnende Alzheimer-light, og derfor går litt i barndommen. Jeg vet at jeg har mer erfaring på en del områder, men på andre områder har jeg jammen ikke mye erfaring i det hele tatt! Sånn blir det når deler av livet legges på hylla noen år.

Da jeg var 16 var det sol hele sommeren, jeg spilte i skolekorps og jeg var kjempeaktiv AUF-er. Jeg var på Utøya den sommeren, og jeg jobbet som vaskehjelp og kantineassistent. Og så tror jeg korpset var på tur til Isle of Wight den sommeren - og den som var ute så mye som mulig og ble kjent med lokalbefolkningen - det var undertegnede!

God mimring!

Ak.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar